Konkurs InstaLogik IV edycja 2022/2023
InstaLogik to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP. Konkurs realizowany jest w całości on-line. Każdy uczeń otrzymuje własne konto, na którym rozwiązuje zadania z dowolnego komputera (również w domu).
Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki.
Organizacja konkursu
- Konkurs został podzielony na trzy etapy:
- Etap 1, termin 1 października - 28 października 2022, godz. 20:00
- Kurs przygotowujący do 2 etapu (czas realizacji nie mniej niż 3 tygodnie)
- Sesja próbna przed 2 etapem, termin 1 grudnia 2022, godz. 17:00 – 18:00
- Etap 2, termin 10 grudnia 2022, godz. 10:00 – 11:30
- Kurs przygotowujący do 3 etapu (czas realizacji nie mniej niż 3 tygodnie)
- Etap 3, termin 18 marca 2023, godz. 10:00 – 11:30
Etap 1
Pierwszy etap konkursu adresowany jest do bardzo szerokiej grupy uczniów, jako że nie zakładamy żadnej szczególnej wstępnej wiedzy z zakresu matematyki czy programowania. Zadania pierwszego etapu zostały przygotowane w taki sposób, by w konkursie mogli wziąć udział wszyscy uczniowie, którzy chcą zmierzyć się z zadaniami logicznymi i rozwijać zdolności logicznego myślenia. Wszystkie zadania mają wprowadzenie, które uzupełnia potrzebne do jego rozwiązania modele i schematy. Miesięczny czas trwania konkursu daje uczniom możliwość dogłębnego przeanalizowania treści zadań i przemyślenie swoich rozwiązań.
Pierwszy etap polega na rozwiązaniu online pytań testowych do kilku zadań matematyczno-logicznych opisanych w formie historyjki. Pytania onaczone są jako adresowane do uczniów klas 4-8 lub tylko do uczniów klas 7-8.
Znajomość programowania nie jest potrzebna do rozwiązania zadań 1 etapu. Zadania zawierają potrzebne opisy modeli i schematów, a rolą ucznia jest ich zrozumienie i zastosowanie. Uczniowie mają miesiąc czasu na przemyślenie i rozwiązanie zadań tego etapu.
Etapy 2 i 3
Zadania konkursowe drugiego i trzeciego etapu zostały podzielone na zadania matematyczno-logiczne oraz zadania programistyczne w prostym języku wizualnym Assembly. Czas na rozwiązanie zadań to 1,5 godziny.
W pierwszym etapie konkursu uczniowie zostaną zapoznani z kilkoma instrukcjami języka Assembly. Przed 2 etapem na stronie konkursu udostępnione zostanie pełne środowisko programistyczne języka Assembly oraz materiały szkoleniowe pozwalające szerzej zapoznać się z tym językiem i przygotować się do kolejnych etapów konkursu. Assembly zawiera jedynie 9 instrukcji, zapoznanie się z nim nie powinno sprawić większego wyzwania. Na otwartych sesjach próbnych uczniowie mają możliwość sprawdzenia swoich sił w rozwiązywaniu zadań programistycznych. Zainteresowane osoby proszę zgłosić chęć udziału w konkursie jak najszybciej do nauczyciela matematyki Jacka Musiała (opiekun szkolny) lub do nauczyciela uczącego matematyki.
Opiekun szkolny: Jacek Musiał